Functie:managing partner en strategy director bij PROOF | spreker HR Academy
Organisatie:Proof
Bea Aarnoutse is managing partner en strategy director bij PROOF en heeft meer dan vijftien jaar managementervaring aan zowel bureau- als aan klantzijde. Zij is tevens auteur van het boek Alignment 2.0
Bijdragen
Blog
Op HR DAY 2022 in het WTC in Rotterdam kwamen vorige week 350 HR-professionals bij elkaar. Mijn verhaal ging over het waarmaken van de belofte naar medewerkers. Wat blijkt? Veelal is de belofte aan medewerkers onbekend. Gemiste kans want het is de basis voor een sterke employee experience.
Blog
Wat wil de werkende Nederlander wel en wat niet? De HR-trendmonitor brengt elk kwartaal de belangrijkste trends en ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt in beeld. Een onmisbare tool nu meer medewerkers om zich heen kijken. Want, zo laten de resultaten zien, het vertrouwen in de arbeidsmarkt krabbelt steeds verder op.
Blog
Mensen kiezen steeds bewuster voor een werkgever waarin ze zichzelf herkennen en die nastreeft wat zijzelf nastreven. Om de juiste talenten aan te trekken, is het belangrijk dat de organisatie haar purpose en strategie vertaalt naar een goed en aansprekend verhaal met een aantrekkelijke belofte: de Employee Value Proposition (EVP).
Blog
Uit de vele onderzoeken die zijn gedaan, blijkt dat een groot deel van de medewerkers een hybride vorm van werken – een combinatie van op kantoor werken en thuiswerken – ziet zitten. Dat geeft organisaties nieuwe uitdagingen. Zeker organisaties die al bezig zijn met veranderen en dus duidelijke veranderambities hebben. Vooral voor HR, Communicatie en leidinggevenden. Lees onze 7 tips.
Blog
Employee alignment/engagement: waar te beginnen? En vooral nu, in deze onzekere tijden waar verandering de enige constante is. Dat is de vraag die we bij PROOF vaak gesteld krijgen. En ik heb een heel duidelijk antwoord: you can’t eat the elephant in one bite, maar geef employee alignment nu wel extra veel prioriteit.
Blog
Gedrag van iedereen die er werkt, is de meest bepalende factor van de identiteit en de cultuur van de organisatie. Soms ligt dat wat wordt verwacht van medewerkers om de ambitie van de organisatie te realiseren, ver weg van de huidige situatie en is een gedragsverandering nodig.
Veel organisaties zijn op dit moment actief aan het nadenken over waarden en gedrag. Dat is niet gek want ze vormen de basis van wat medewerkers met elkaar delen: ook in corona-tijden. Of misschien wel: juist in corona-tijden.
Blog
De toekomst van werk ziet er anders uit. Meer thuis, minder op kantoor. Dat vraagt aanpassingen van werkgevers en medewerkers. En: werk aan de winkel voor HR en Communicatie. Bekijk hier de meest recente onderzoeksresultaten van het Nationale Corona Onderzoek.
Blog
Aan alles gedacht en toch neemt de betrokkenheid af. De grote vraag is dan: Hoe houd je als werkgever je medewerkers betrokken? Helaas is er geen eenduidig antwoord. Wat wel helder is: luister naar wat leeft onder medewerkers en kom in actie.
Blog
‘Het piept en het kraakt in de zorg’, horen we regelmatig tijdens persconferenties. En dat is helaas waar. Maar het piept en het kraakt ondertussen in elke organisatie. Voor talloze medewerkers is het thuiswerken, vaak in combinatie met het thuisonderwijs, nauwelijks vol te houden. 35% geeft inmiddels aan dat ze de samenwerking met collega’s achteruit vindt hollen. Twee weken geleden was dat nog maar 9 procent.
Blog
Door de Corona-crisis hebben medewerkers niet alleen abrupt een heel andere werkplek en dagindeling maar ook een nieuw pakket aan onzekerheden en zorgen met betrekking tot hun werk: in hoeverre heeft de Corona-crisis gevolgen op mijn organisatie? Op mijn werk? Op mijn dienstverband? Vaak is het aan de leidinggevende om deze relevante zorgen te adresseren. En om – ondanks alle zorgen – ook sturing te geven aan werkzaamheden en aan waarde-creatie voor de organisatie.