Vitaliteit: dé kritische succesfactor voor uw organisatie
Vitale en gelukkige werknemers in een gezonde en dynamische werkomgeving vormen een kritische factor in het succes van een organisatie. Maar hoe geef je nu als bedrijf je vitaliteitsbeleid efficiënt vorm? Twee koplopers over hun veelvuldig bekroonde beleid.
Hun staat van dienst is veelzeggend: 13 jaar bovenaan in de 100 Best Companies to Work For wereldwijd, 1ste op de lijst Beste werkgevers 2014 en 2de in de Top 25 World’s Best Multinational Workplaces van Great Place To Work (specialist in business analytics SAS) en winnaar HR Top 100 2014, HR Visie 2014, finaleplaats HR Proffie 2014 en Best Managed Company 2013 en 2014 (culinair en gastvrijheidsdienstverlener Hutten). Deze erelijst tekent de bedrijfsfilosofie van de twee dienstverleners. Want hoewel hun expertise ver uiteen ligt, is hun visie op het belang van hun medewerkers voor hun bedrijf zo goed als identiek. Waar specialist in business analytics SAS een organisatie wil zijn waar medewerkers vertrouwen hebben in de mensen voor wie ze werken, trots zijn op hun baan en plezier hebben in de mensen met wie ze samenwerken, is de filosofie van cateraar Hutten de beste, de leukste en de gelukkigste zijn voor medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers en de samenleving. En dat is dus terug te zien in hun beider vitaliteitsbeleid.
Houdbaarheid tegen het licht
Een goed vitaliteitsbeleid begint bij de ambitie om een organisatie vitaal te houden, steekt HR-directeur van Hutten Pascal Verheugd van wal.