Cases
Deze cases geven een helder overzicht van aansprekende projecten die zijn uitgevoerd door verschillende leveranciers.
Aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden, vertellen leveranciers over deze projecten; hoe ze tot stand kwamen, welke uitdaging zij hadden, hoe het project is ingevuld en met welk resultaat. Deze cases zijn een uitstekend hulpmiddel voor iedere HR-professional bij de zoektocht naar en keuze van nieuwe leveranciers.
Cases in categorie Opleidingen (4)
VGZ verandert in zelforganisatie: in gesprek met 200 medewerkers
In een rap tempo verandert VGZ zichzelf in een zelforganisatie. Bij de zorgverzekeraar bepaalt voortaan het collectief van werknemers de planning. Wat zijn de voordelen van zo’n spannende ingreep in het bedrijfs-DNA? Maar ook: hoe organiseer je zoiets? Een gesprek met People & Experience-directeur Benno Siegert en informatiemanager Huub Hopman, pleitbezorgers van de nieuwe werkwijze.Achmea verandert beoordeling medewerkers; minder formeel, vaker in gesprek
Achmea schrapt per 1 januari 2019 het huidige beoordelingssysteem voor de 12.000 medewerkers die vallen onder de cao. Het jaarlijkse beoordelingsgesprek is daarmee van de baan. In de nieuwe situatie maken medewerkers zelf afspraken met hun leidinggevende om (doorlopend) over hun prestaties, resultaten en ontwikkeling te praten. Deze verandering is ingegeven door de flexibele en kortcyclische manier van werken, die ook binnen Achmea steeds meer opgeld doet.Digital Learning Best Practices: leerling wordt leraar bij Proximus
Inmiddels zijn veel bedrijven zich bewust van het belang van digital learning. Helaas wordt nog te vaak gedacht dat het ontwikkelen en implementeren een tijdrovend traject is. Niets is minder waar. In deze case study van klant Proximus laten we zien hoe je binnen een kwartier een digital learning module opzet, gecreëerd door het personeel zelf.ProRail bouwt voortvarend aan talentmanagement en learning
Technologie verandert de toekomst van ondernemingen als nooit tevoren. Zo ook die van ProRail. Moderne technologie speelt een almaar groeiende rol in het creëren van een onberispelijk spoornetwerk en het ontwikkelen van een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. Hoe gaat de HR-afdeling van spoorinfrastructuurbeheerder hiermee om? Op welke manier anticiperen zij op de toenemende afhankelijkheid van IT? Yvonne van Duuren, Manager Organisatie & Ontwikkeling van ProRail, geeft antwoord.