Logo
  • Nieuws
  • 6 januari 2015

Uit je comfort zone voor duurzame inzetbaarheid

‘Kijk eens in de spiegel van de kapper’. Met dit idee heeft kapsalon Carlo Wesseling in Voorburg de prijs voor het gezondste bedrijfsidee 2014 van Nationale Nederlanden gewonnen. Het idee is dat alle medewerkers van de kapsalon zelf ervaren hoe het is om klant te zijn in een kapsalon.

Beeld Uit je comfort zone voor duurzame inzetbaarheid

Alle medewerkers gaan apart van elkaar naar een ‘vreemde’ kapsalon in de buurt voor een behandeling. Ze worden uitgedaagd om uit hun comfort zone te komen door iets totaal anders met hun haar te laten doen. Hierdoor ervaren ze wat een klant ook bij hen in de stoel voelt, tips & tricks worden gedeeld en ze ervaren beter wat een klant fijn vindt en wat niet. Winnares Edith Wesseling: “Op die manier krijgen onze medewerkers inspiratie om hun vak op een andere manier te bekijken.”

Vitaliteitplan

Om het vak goed te kunnen uitvoeren wordt ook een vitaliteitplan gemaakt. Voedingsadvies en sporten vormen hier ook een onderdeel van. Omdat de medewerkers zelf zo actief aan de slag gaan met het idee voelen ze zich meer gehoord en betrokken, wat hun duurzame inzetbaarheid vergroot.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.