Logo
  • Nieuws
  • 10 augustus 2009
  • David Davidson

Landmacht: internetwerving effectiever dan banenwinkel

De landmacht gaat anders werven en sluit daarom haar banenwinkels, meldt het AD.

Beeld Landmacht: internetwerving effectiever dan banenwinkel

Van de elf vestigingen die in de jaren negentig werden opgericht om beroepspersoneel te werven, zijn er nu nog vijf over. Vier daarvan gaan dit jaar nog dicht, de laatste -in Rotterdam- sluit volgend jaar. In de praktijk blijkt dat andere manieren van werving effectiever zijn. Volgens het Ministerie van Defensie werkt vooral internetwerving goed, maar ook optredens van defensie op grote evenementen trekt veel rekruten over de streep.

 

Dienstplicht

De banenwinkels moesten beroepskrachten voor de landmacht aantrekken toen de dienstplicht in 1996 werd opgeschort. Alleen de landmacht kende deze wervingsvorm. Op dit moment zijn er bij defensie zevenduizend mensen nodig voor militaire functies.  

 

Online werven

De online wereld biedt oneindig veel nieuwe en slimme recruitmentmogelijkheden: virals, banners, emailings, sociale netwerken, online carrièrebeurzen, zoekmachinemarketing, Google AdWords, employee relationship management, games, Twitter en ga zo maar door. Het seminar ‘werven via nieuwe media’ gaat uitgebreid in op de vraag hoe organisaties op effectieve wijze gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van online werving. Het seminar wordt gehouden op 15 oktober 2009 in Utrecht.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.