Booking.com wint HR Proffie 2015
Booking.com is uitgeroepen tot winnaar van de HR Proffie beleidsprijs 2015. De boekingssite heeft aangetoond een inspirerend en doeltreffend HR-beleid te voeren dat bijdraagt aan het succes van de organisatie. En heeft dit gedaan door als groot bedrijf ‘klein’ te blijven.
De winnaar van de HR Proffie kan zich een jaar lang met recht profileren als organisatie met het beste track record op het terrein van personeelsmanagement.
De overige finalisten waren opleidingsinstituut NHTV en zorginstelling Philadelphia. De jury vond het dit jaar nog meer dan voorheen moeilijk een winnaar te kiezen. Dit omdat de organisaties en de omstandigheden waar zij in verkeren zo van elkaar verschillen. “Maar de overeenkomst is dat ze allemaal samen iets goeds neer willen zetten. Alle drie de finalisten hebben een enorm geloof in de mensen. Maar de doorslag gaf waar het geloof het sterkste was. Door heel agile steeds kleine stapjes te nemen in plaats van één grote in één keer voert Booking.com het doeltreffendste HR-beleid," aldus de jury.
Tom Pel, Head of HR HQ Booking.com toonde zich verheugd en toch ook verbaasd aangezien het HR-beleid nog lang niet af is. Volgens hem is Booking.com bescheiden, maar wel enorm trots op zijn medewerkers. Hoewel het een groot bedrijf is staan ze niet vaak in de spotlights. Maar het is zoals de ceo van de boekingssite onlangs tegen Pel zei: “... een beetje als een olifant die zich achter een boompje verschuilt.”
Krachtig HR-beleid
In een vol Mariënhof in Amersfoort is tijdens een exclusief HR-event met als thema ‘Ik werk dus ik ben’ deze prestigieuze vakprijs uitgereikt. Krachtig HR-beleid is een essentieel onderdeel voor succesvolle organisaties. Eén keer per jaar zet de HR Proffie succesvolle HR-afdelingen in de spotlights. De HR Proffie wordt georganiseerd door Berenschot, HR Strategie en NVP. Dit jaar werd de prijs voor de twaalfde keer uitgereikt.
Foto: Tom Pel, Head of HR HQ Booking.com (3e van links) en zijn team
Lees meer over het HR-beleid bij Booking.com in een interview met Rob Zuidema, Directeur HR Booking.com