Logo
  • Nieuws
  • 24 december 2010
  • Mariel Hovemann

Steeds meer werknemers bekend met Het Nieuwe Werken

De bekendheid met Het Nieuwe Werken is sterk toegenomen. 2,4 Miljoen werknemers weten nu wat Het Nieuwe Werken inhoudt. Ten opzichte van 930.000 een jaar eerder zo blijkt uit onderzoek van Blauw Research naar recente ontwikkelingen rond Het Nieuwe Werken.

Beeld Steeds meer werknemers bekend met Het Nieuwe Werken

Uit dit onderzoek blijkt verder dat 1,05 miljoen werknemers bekend zijn met de campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’ en de ‘Week van Het Nieuwe Werken’. Zo’n 380.000 mensen zijn volgens de onderzoekers door de campagne positiever gaan denken over Het Nieuwe Werken. En 390.000 werknemers hebben in de Week van Het Nieuwe Werken van 8 tot 14 november iets met Het Nieuwe Werken gedaan.

Wat de doorwerking betreft geven zo’n 225.000 werknemers aan te verwachten dat hun bedrijf in het komende jaar een extra stap gaat zetten op weg naar Het Nieuwe Werken.

 

Animo 

Uit het onderzoek blijkt dat zowel bij werknemers als bedrijven animo om over te gaan op Het Nieuwe Werken. Daarvoor is volgens de onderzoekers genoeg ruimte: uit ander onderzoek blijkt dat van de totale beroepsbevolking 4 miljoen mensen Het Nieuwe Werken kunnen toepassen. 1.8 Miljoen mensen doen dat al daadwerkelijk, waarvan 800.000 heel intensief.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.