Logo
  • Nieuws
  • 5 december 2008
  • Mariel Hovemann

Philips heeft weer beste imago

Philips is als het bedrijf met het beste werkgeversimago uit de bus gekomen in het Intermediair Imago Onderzoek. Gevolgd door Shell. De Rabobank daalde (van 1 naar 3). Evenals alle andere banken.

Beeld Philips heeft weer beste imago

Hoewel het onderzoek plaatsvond in juli en augustus van dit jaar zijn alle banken gedaald. Fortis ging van 9 naar 19, ABN AMRO van 7 naar 14.

 

Emotionele waarden

Consultant arbeidsmarktcommunicatie Marjolein van Noppen onderzocht voor haar master Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management wat de overeenkomsten zijn in de handelswijze in wervingcampagnes van de organisaties die hoog eindigen in het onderzoek. Volgens Van Noppen richten zij zich allen erg op de emotionele waarden. Ook de zelfexpressieve mogelijkheden zijn belangrijk. Bijvoorbeeld het ontmoeten van anderen en het trots zijn op hun werk en organisatie. Van Noppen: “Daarbij speelt zelfverwezenlijking een belangrijke rol. Dat doelen kunnen worden bereikt die belangrijk zijn voor henzelf en de samenleving.” Op dat laatste legt vooral generatie Y - geboren na 1977 - de nadruk aldus Van Noppen.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.