Er zijn in 2021 zeven genomineerden voor de Digitaal-Werven Award. De prijs voor de beste corporate recruitmentsite die wordt uitgereikt op 26 oktober tijdens het Digitaal-Werven Event.

Digitaal-Werven beoordeelt corporate recruitmentsites op meer dan 100 punten, van aanwezige content tot usability en van grafisch ontwerp tot het sollicitatieproces en de reactie op een mystery sollicitatie.

Daaruit kwamen de volgende zeven organisaties als beste naar voren (in alfabetisch volgorde):

Bol.com zit als winnaar van 2020 in de jury en kon derhalve niet genomineerd worden.

NS is de winnaar van 2019 en kon in 2020 als zodanig niet genomineerd worden, maar zit dus weer bij de genomineerden.

Achmea, ASR en Coolblue waren in 2020 ook genomineerd en zijn blijven ontwikkelen, waardoor ze in 2021 wederom een gooi naar de award doen. Coolblue was de winnaar van 2016.

Eneco is twee keer eerder met vorige sites genomineerd geweest, in 2010 en 2014, maar heeft de award nog nooit gewonnen.

Ook TOPdesk is twee keer eerder, in 2009 en 2017 genomineerd, maar heeft ook nog nooit gewonnen.

Baker Tilly is nooit eerder genomineerd geweest in de vijftien jaar dat de Digitaal-Werven award bestaat.

De jury die zich over de genomineerden buigt bestaat uit recruitment & employer brand specialist Monique ten Buur, conversiespecialist Wilbert Pot, UX specialist Eddy Boeve, sollicitatieproces specialist Tom van der Valk en wisseljurylid Sam Ruijssenaars van 2020 winnaar Bol.com.

Op 26 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens het Digitaal-Werven Event.

“Het niveau van corporate recruitmentsites in Nederland is echt heel hoog, zeker in vergelijking met andere landen. Dus de genomineerde sites behoren echt tot de beste sites ter wereld,” aldus initiatiefnemer Bas van de Haterd.
“Wat ik mooi vind om te zien is dat het niet alleen grote organisaties zijn met enorme budgetten die dit goed doen. Kijk naar TOPdesk die nu voor de 3e keer een nominatie hebben, maar ook bijvoorbeeld Baker Tilly dat als accountantskantoor niet tot de big four behoort, maar wel een hele goede ervaring neerzet”.
“Tot slot vind ik het interessant om te zien dat bepaalde partijen steeds terugkomen, ook met hun nieuwe sites. Het is een teken dat organisaties het belangrijk vinden aandacht aan de recruitmentsite te schenken. De corporate recruitmentsite is ook heel belangrijk. Vrijwel elke sollicitant kijkt er op. Het is dan ook de multiplier op je recruitment. Een goede site is een multiplier van je conversie, een slechte site is een multiplier op je budget,” aldus Van de Haterd.