Hoe verliep de sollicitatieprocedure bij Otolift Trapliften?
“Na mijn studie Commerciële Economie ben ik op zoek gegaan naar een passende baan. De sollicitatieprocedure bij Otolift Trapliften was snel en duidelijk. Ik heb online gesolliciteerd en twee goede gesprekken gehad met verschillende mensen van het marketingteam. Binnen twee weken kreeg ik een mooi contractvoorstel en kon ik mijn contract tekenen. Ik heb de sollicitatieprocedure als positief ervaren, omdat ik mijzelf kon laten zien, vragen kon stellen en een goed beeld kreeg van de mensen waarmee ik veel samenwerk.”
Waarom heb je juist voor Otolift gekozen als werkgever? Wat gaf voor jou de doorslag?
“Tijdens de stages tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan met marketing, maar ik was vaak de enige marketeer binnen het team. Hierdoor miste ik de mogelijkheid om te sparren met mensen die echt de fijne kneepjes van het vak kennen. Het grote marketingteam was voor mij een essentieel aspect. Bij Otolift vond ik een werkomgeving waarin ik veel kon leren en sparren met anderen. Ook vond ik het fijn dat Otolift openstaat voor innovatie: als je een nieuw idee hebt, kun je er snel mee aan de slag. Dit aspect gaf de doorslag voor mijn keuze voor Otolift.”
Hoe ziet het marketingteam van Otolift eruit?
“Ons team bestaat uit elf jonge en enthousiaste professionals, zoals Online Marketeers, Grafisch Vormgevers en Content Creators. We hebben een goede sfeer en een leuke vrijdagmiddagborrel. We stemmen elke week de planning en prioriteiten af en schakelen constant met elkaar. We hebben elkaar nodig om ons doel te bereiken en we helpen elkaar graag.”
Hoe is de bedrijfscultuur bij Otolift Trapliften?
“Een bedrijfscultuur waarin openheid heel belangrijk is. Je kunt bij iedereen terecht en je hoeft nooit bang te zijn om op iemand af te stappen of een ‘domme’ vraag te stellen. Respect is ook een belangrijke waarde hier. Iedereen wordt met respect behandeld, ongeacht hun functie. Er wordt hard en serieus gewerkt, maar er is ook ruimte voor gezelligheid. We zijn echt een team.”
Komt de bedrijfscultuur overeen met wat je had verwacht?
“Deels. Ik had niet verwacht dat het zo’n groot bedrijf zou zijn en dat de cultuur tegelijkertijd zo open en informeel was. Hierdoor ben ik positief verrast. Wat ik ook niet had verwacht, is dat ik zo snel de ruimte kreeg om impact te maken binnen het marketingteam. In mijn eerste week mocht ik bijvoorbeeld de website van Otolift bekijken en mijn ideeën opschrijven. Een aantal daarvan zijn meteen opgepakt, getest en geïmplementeerd. Dat gaf mij gelijk het gevoel dat ik op de juiste plek zit en dat mijn bijdrage waardevol is. Bij veel andere bedrijven moet je jezelf eerst bewijzen of loop je tegen vastgeroeste processen aan. Maar bij Otolift word je echt gehoord en staan ze open voor nieuwe ideeën.”
Welke voordelen biedt Otolift Trapliften?
“Werken bij Otolift Trapliften heeft veel pluspunten voor mij als werknemer. Zo krijg ik bij Otolift een ruim aantal vakantiedagen, waardoor ik onlangs zelfs drie weken naar Indonesië ben geweest om mijn vriendin op te zoeken. Hierna had ik nog steeds vakantiedagen over. Ook kan ik vakantiedagen inzetten voor de aankoop van producten, zoals een fiets, tablet, Apple Watch en meer, via FiscFree, een fiscaalvriendelijk regelingssysteem. Een ander pluspunt dat ik waardeer, is de salarisregeling. Bij Otolift krijg ik elke vier weken salaris, wat handig is voor financiële planning.
Tot slot: er staan op dit moment twee vacatures open binnen het marketingteam. Wat zou je aanraden aan iemand die solliciteert bij Otolift Trapliften?
“Mijn advies is: blijf jezelf, maar zorg dat je goed voorbereid bent. Lees je van tevoren in en stel alle vragen die je hebt over het werken bij Otolift. Geen vraag is te gek. En als je zelf wilt ervaren hoe de sfeer is, kom dan een keer gezellig langs op de vrijdagmiddagborrel. Zo krijg je een goed beeld van ons team.”