Een groot voordeel van online recruitmenttools is dat de effecten ervan meetbaar zijn. Bob van den Berg, directeur van Tjellens: “Als je alleen al kijkt naar de informatie die je kunt halen uit Google Analytics. Die is heel waardevol.”
Voor diverse klanten maakte Tjellens al een ‘Werken bij’ website die los staat van de organisatiewebsite.
“Daarmee bedien je je klanten, maar met een ‘Werken bij’ website je potentiële medewerkers. Het verzamelen van informatie over kandidaten gebeurt door een ‘tracking’ systeem. Aan de hand hiervan kunnen wij inventariseren welke wervingskanalen het meeste opbrengen en ervoor zorgen dat de vacatures en advertenties daar terecht komen.”
Referrals
Social media is upcoming in de recruitmentbrache aldus Van den Berg. “Er is een verschuiving zichtbaar in communicatie en er zijn meer informatiebronnen om kennis over kandidaten en de werkgever te vergaren. De kern daarvan is ‘Vertel het elkaar’ in plaats van ‘Wij vertellen je iets’. Dat referrals goed werken in het werven van personeel is al jaren duidelijk, maar er kleven ook nadelen aan. Die nadelen hef je op door social media voor referrals in te zetten.”
Kroon op het Werkprijs
Onlangs won Tjellens de Kroontjesestafette van de Kroon op het Werkprijs. Die kregen zij vanwege de inzet op duurzame inzetbaarheid en gezonde en gemotiveerde medewerkers. Tjellens Loopbaan Professionals is een bureau met 65 medewerkers. Tjellens geeft advies op het gebied van instroom en uitstroom van personeel, recruitment campagnes, werving en selectie, detachering en outplacement trajecten.