Medewerkers van een organisatie kunnen bijvoorbeeld via social media laten zien hoe hun werkweek eruitziet. Bovendien hebben social media een enorm bereik onder veel doelgroepen. Voor succesvolle employer branding in dit kader is het belangrijk dat uw medewerkers ‘aligned’ zijn. Hoe zorg je voor aligned medewerkers?
Leef je in in je werknemers door:
- Te zorgen voor een goed verhaal dat inspireert
- Dit te vertalen naar de verschillende doelgroepen
- De relevantie van de boodschap helder te maken
- Medewerkers communicatief vaardiger te maken
- Te zorgen voor voorbeeldgedrag bij de top
- Ervoor te zorgen dat managers begrijpen wat er van hen wordt verwacht
De zes stappen naar aligned (en blije) medewerkers
(doorloop deze stappen continu):
- Analyse – Luister naar wat er leeft en zorg dat je alles weet van je (potentiële) medewerkers
- Verhaal – Zorg voor een goed verhaal
- Strategie – Zorg voor een eenduidige strategie
- Concept – Zorg voor een sterk concept dat mensen daadwerkelijk verbindt en samenhang brengt in communicatie
- Uitwerking – Zorg voor een goede uitvoering
- Meten en bijsturen – En maak mensen daar deelgenoot van