Hoogopgeleiden hebben voor de derde keer op rij de Rabobank gekozen als populairste werkgever. De bankencrisis heeft het imago van de Rabobank niet geschaad, ze zijn er juist sterker uit gekomen. Philips en Shell staan op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2011 waaraan 3328 hoogopgeleiden deelnamen.

De concurrentie van Rabobank heeft zich nog niet geheel hersteld van de crisis. ABN AMRO stond in 2007 nog op plaats zeven, maar is dit jaar buiten de top-10 beland. Ten opzichte van vorig jaar is er in de top-10 weinig veranderd. Opmerkelijk is de stijging van hightech bedrijven als Google, Apple en ASML. TNO en de politie zakken langzaam weg in de lijst.

 

Imagobepalende aspecten

Intermediair onderzocht welke aspecten belangrijk zijn om hoog te scoren op de ranglijst. De twee belangrijkste imagobepalende aspecten zijn; interessante functies en goede primaire arbeidsvoorwaarden. De top-5 van imagoaspecten is als volgt:

  • interessante functies (96%);
  • goede primaire arbeidsvoorwaarden (94%);
  • aansprekende bedrijfscultuur (91%);
  • goede doorgroeimogelijkheden (86%);
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden (83%).