Het niveau is in de breedte het afgelopen jaar weer toegenomen. Wel blijven de juryleden zich soms verbazen over het recruitmentproces als zodanig. Zelfs in een markt met extreme krapte vragen organisaties veel overbodige informatie aan kandidaten. Hoewel de afgelopen jaren de sollicitatieprocessen wel per doelgroepen anders zijn ingericht blijven de processen nog altijd een uitgangspunt hanteren dat de sollicitant moeite moet doen om te solliciteren, ook voor die hele schaarse kandidaten die aan de andere kant ook continu gevraagd worden.
Jury over winnaar NS
De NS heeft de moeilijke taak om veel verschillende doelgroepen op één site samen te brengen en is daar ook uitstekend in gelukt. De NS weet haar merkwaarden en -beleving perfect door te voeren op de wervingssite. Met veel handige tabbladen, die onthouden worden als je terug komt op de site en locatiegebonden zoekmogelijkheden past de NS de positieve elementen die we kennen van de reisplanner toe in hun wervingssite.
Positieve punten
- Veel handige locatie gedreven functies
- Goede zoekfuncties met dynamische vacatures boven de vouw eronder
- Korte en duidelijke teksten
- Mooi opgemaakte en aangeklede vacatures
- De mobiele ervaring van de NS is superieur
Verbeterpunten
- Weinig filmpjes
- Redelijk lange formulieren
- De unieke werkplekken, die stations zijn, worden niet benut in beeld
- Foto’s en informatie over recruiters is niet consistent
Benieuwd naar de rest van de genomineerden? Onderstaande video geeft een snel overzicht van de sterke punten van alle genomineerden.