De carrièresite vroeg bezoekers op hun website wat zij naast salaris, arbeidsvoorwaarden en locatie het meest aantrekkelijk aan een nieuwe baan vinden. Uiteindelijk hebben 2033 respondenten meegedaan aan het onderzoek.
Passie
Bij de zoektocht naar een nieuwe baan is passie voor meer dan de helft van de werknemers de belangrijkste motivatie. Dit geldt voor Canada (67 procent), Engeland (63 procent), Nederland (58 procent) en Mexico (54 procent). Alleen Duitsland (39 procent) is een uitzondering hierop. Een levendige en energieke werkomgeving wordt door bijna de helft van de Duitsers (45 procent) aangegeven als de belangrijkste motivatie. Terwijl dat in Engeland en Canada slechts 1 op de 10 is.
Populair merk
In Nederland zou 1 op de 5 respondenten van baan veranderen om voor een populair merk te werken. Dit is aanzienlijk meer dan in Duitsland (9 procent), Engeland (9 procent), Canada (7 procent) en Mexico (5 procent). Een innovatief ontworpen kantoor is een van de minst belangrijke beweegredenen om van baan te veranderen. Het scoort niet meer dan 6 procent in Nederland en blijft met slechts 1 procent nog meer achter in Engeland, Duitsland en Canada.