In de strijd om talent heeft een IT-bedrijf een nieuwe opvallende manier gevonden om zich te onderscheiden: het bedrijf biedt gamen aan als primaire arbeidsvoorwaarde.

Veel IT-professionals  brengen een groot deel van hun vrije tijd door met gamen. Bij Green Valley in Delft is dat niet anders met de nieuwste games, online battles en LANparty’s op kantoor na werktijd.  Het nadeel voor de echte die-hard is dat de kosten van online gamen flink oplopen. Het IT-bedrijf springt daarop in door nieuwe collega’s een game-abonnement aan te bieden. 

 

“Op het vlak van werving moet je je blijven onderscheiden. Met de Game-n-Work campagne spreken we onze doelgroep direct aan en laten we tegelijkertijd zien waar veel van onze medewerkers gepassioneerd over zijn,” aldus Rens Boogerd, directeur van Green Valley. En dat werpt vruchten af. In twee dagen tijd hebben zo’n 15.000 mensen de recruitmentsite bezocht. Waarvan zo’n tien een cv hebben achtergelaten. Een goed resultaat aldus mededirecteur Michiel Riedijk, want normaal gesproken mochten ze al blij zijn als ze maar één reactie binnen kregen.