- Contentmarketeer Bouke Vlierhuis schrijft: ‘Jouw social media is kl*te. Om deze 8 redenen.’ Over waarom je het zelf moet doen, erover moet nadenken en zeker niet moet denken dat het allemaal gratis is en automatisch kan. De middelen zijn wellicht gratis beschikbaar, content moet nog altijd bedacht, gemaakt en gepland worden en de conversatie die je ermee teweeg brengt, moet je volgen en opvolgen. En daarnaast: sociale media veranderen voortdurend, dus bijblijven kost ook aandacht. En wat te denken van de informatie en data die ze opleveren?
- Videomarketeer Rachel de Vriend maakte een uitgebreid overzicht over welk soort videocontent bij welk socialmedia-kanaal hoort, wat interessant is voor wie z’n filmpjes breder wil etaleren en//of op sociale media beter gezien, gelezen en gedeeld wil worden.
- Social media-expert Tom Pick somt (in het Engels) een reeks nuttige cijfers op over Facebook, Twitter, Pinterest en Linkedin: handig om te bestuderen om je koers mee te bepalen.
3 mustreads voor je sociale media-strategie
Deze 3 blogs over sociale media kunnen wij niet beter verwoorden. Daarom benoemen we ze tot ‘mustreads’ voor iedereen die serieus aan de slag wil met social.