Seedlink staat voor een revolutionair nieuwe kijk op recruitment. Het tech-bedrijf stelt niet meer het cv, maar taalanalyse centraal. Zo kan een veel betere match tussen kandidaat en functie worden gemaakt, weet Rina Joosten-Rabou: 'De mooiste ervaringen met Seedlink zijn individuele cases, waar bedrijven topkandidaten ontdekken die anders nooit ontdekt zouden worden.'
Dagelijks onvergetelijke ervaringen creëren voor ruim 800 gasten. Dat is de uitdaging voor de medewerkers van 5-sterren hotel Pulitzer Amsterdam. General Manager Alex van Gastel geeft een kijkje achter de schermen. ‘De gastbeleving valt of staat met de inzet en motivatie van onze mensen.’
Wonderkind gebruikt online marketingprincipes en machine learning om op een geheel nieuwe manier kandidaten en werkgevers bij elkaar te brengen. Niet de vacaturesite, maar de online locaties waar de doelgroep zich bevindt staan centraal. Dat leidt tot prachtige matches, die in een traditionele setting nooit tot stand zouden komen, vertelt oprichter Lars Wetemans.
Het traditionele sollicitatiegesprek volstaat niet meer om de juiste man/vrouw op de juiste functie te vinden, vertelt Maarten Bokhoven van ABN AMRO. Nieuwe technologie wordt ingezet om effectiever te werven én het werkgeversmerk van de bank te verbeteren.
In een schaarse markt is het vechten om talent. Recruiters van grote organisaties moeten alle zeilen bijzetten om de instroom kwantitatief op niveau te houden, zonder daarbij aan kwaliteit in te boeten. De vraag blijft: hoe selecteer je de juiste mensen? En welke competenties spelen daarbij een rol?
Het imago dat je als werkgever hebt, bepaalt in hoge mate of je de beste werknemers kunt aantrekken. En dat imago wordt ‘gebouwd’ door je eigen mensen, mits je ze een sterk en oorspronkelijk verhaal meegeeft, dat ze buiten kunnen delen. Tips en voorbeelden.
Zo’n 34% van alle nieuwe medewerkers weet binnen één week of ze voor langere tijd bij de organisatie wil blijven werken. Ruim 33% van alle nieuwe medewerkers verlaat de organisatie binnen zes maanden. Essentieel dus om een goede eerste indruk te maken en medewerkers voor langere tijd aan je organisatie te binden. Maar hoe doe je dat?
Voor potentiële medewerkers is het vaak lastig zich een beeld te vormen van hoe het is om bij een bepaalde organisatie te werken. Social media bieden organisaties de mogelijkheid een inkijkje te geven in hun organisatiecultuur. Om de juiste medewerkers aan te trekken is het voor organisaties dus belangrijk zich op social media goed te positioneren en een relatie op te bouwen met potentiële medewerkers. Hoe pakt u dit aan?
De waarde van online reviews op social media wordt door bedrijven vaak onderschat. Helaas kan dit het bedrijfsimago niet altijd ten goede komen, met name bij werving van nieuw talent.
Het aannemen van nieuwe medewerkers kost veel tijd, evenals het inwerken van een nieuwe aanwinst voor de organisatie. Het is van groot belang om hier genoeg aandacht aan te besteden. Waarom? Omdat 30 procent van de nieuwe medewerkers die niet op een goede manier ‘onboard’ worden na zes maanden alweer aan het zoeken is naar een nieuwe baan.