Een onbeleefde receptionist is één van de grootste irritaties van bezoekers van een organisatie. Een goede ontvangst kan het verschil maken voor uw bedrijf. Maar waar herken je een goede receptionist aan?
Gastheerschap is een belangrijk punt bij bedrijven. Niet voor niets zijn er speciaal gastvrijheidgoeroe’s opgestaan om bedrijven met workshops beter op weg te helpen. Helpen deze workshops?
De gemiddelde bezettingsgraad van vergaderruimtes is 22,9 procent, de benuttingsgraad 43,9 procent en de gemiddelde bezettingsgraad van vergadertafels in kantoorruimtes is 14,9 procent. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau méét, uitgevoerd door Thomas de Ruiter. Deze getallen duiden er volgens méét op dat vergaderruimtes niet efficiënt worden gebruikt. Deze ongebruikte vierkante meter kunnen volgens het bureau beter een andere bestemming krijgen, waardoor vergaderen efficiënter en goedkoper wordt.
Sturen op gastvrijheid staat in veel zorginstellingen hoog op de beleidsagenda. Uit beschikbare studies komen negen thema's naar voren die kunnen helpen bij het creëren van een gastvrije omgeving: autonomie & keuzevrijheid, privacy & territorium, natuur, veiligheid, oriëntatie & routing, sociale interactie, ramen & uitzicht, inrichting en sensorische kwaliteit.
Onlangs is Miss Etam verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012. De verkiezing vindt plaats sinds 2007 en werd dit jaar gedaan op basis van onderzoek onder ruim 2.800 consumenten. Uit dit onderzoek bleek ook dat de klantvriendelijkheid in 2012 gedaald is.
In de literatuur worden vier soorten factoren genoemd die de huisvestingskeuze beïnvloeden: push-, pull-, keep- en objectionfactoren. In FMM Magazine bespreken Theo van der Voordt, Hilde Remøy (TU Delft) en Tim Hendrikx (MOOI lost op) de belangrijkste push- en pullfactoren.
Duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staan weliswaar al een tijd volop in de belangstelling maar staan nog te ver af van het individu', stelt René Stevens (algemeen directeur van ATELIER V real estate B.V. uit Amersfoort) in FMM 185. Is het voor een medewerker voldoende om te kunnen zeggen dat hij in een duurzaam gebouw werkt? Belangrijker is of de medewerker zich duurzaam gedraagt in het gebouw. Facility management is bij uitstek een aanjager van het MVO-beleid omdat medewerkers er dagelijks mee in aanraking komen.
Op 1 juni 2013 is het gewijzigde Dagloonbesluit werknemersverzekeringen van kracht geworden. Eigenrisicodragers voor de Ziektewetuitkering (ZW-uitkering) van hun zieke (ex-)werknemers moeten zelf de uitkering berekenen. Zij kunnen daarbij tot 1 november a.s. gratis hulp krijgen van Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV).
Werkgevers in Nederland blijven voor het zesde achtereenvolgende kwartaal somber over de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit cijfers uit de Arbeidsmarktbarometer van Manpower. Een positieve uitzondering zijn de werkgevers in de bouw.
Marleen van Dijk is de eerste kwartaalwinnaar van de HR Challenge. Eugène Commandeur, Digital Marketing bij ADP, overhandigde Marleen op maandag 9 september jl. de prijs, een bon ter waarde van 100 euro te besteden bij managementboek.nl. De afgelopen ronde draaide het om wet- en regelgeving op het gebied van HR. Marleen had niet alleen de meeste vragen goed maar beantwoordde deze ook nét even sneller dan Herman Sars. Herman eindigde deze ronde op de tweede plaats, op de hielen gezeten door Caroline van den Wijngaard.
In deze live online masterclass van een halve dag leer je hoe je een dossier opbouwt en een specifiek verbeterplan opstelt bij disfunctioneren van een medewerker. Inclusief wettelijk kader ontslagbeoordeling