Het is altijd al lastig geweest om de generatiekloof op de werkvloer te overbruggen, maar millennials vormen misschien wel de grootste uitdaging tot nu toe. Voor managers die er alles aan doen de hiërarchische ladder te beklimmen, is het vaak lastig te begrijpen dat millennials niet dezelfde ambities hebben als zij. Het is te kort door de bocht dat te wijten aan luiheid of gebrek aan ambitie.
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden in 2019 is Albert Heijn.
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Net als de NS is ook Coolblue voor het tweede jaar op rij genomineerd. Neemt Coolblue, na eerder in 2016 al deze award gewonnen te hebben met hun vorige wervingssite de award wederom mee naar huis?
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Voor het tweede jaar op rij is de NS genomineerd. Pakken ze dit jaar wel de prijs?
Digitaal-Werven doet al 13 jaar onderzoek naar de beste corporate recruitmentsites van Nederland. Dit onderzoek mondt uit in een award die dit jaar op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven event zal worden uitgereikt. Een van de genomineerden voor de award van 2019 is Achmea.
Medewerkers die iedere dag met plezier naar hun werk gaan, zich thuis voelen in de organisatie, hun talenten volop kunnen benutten en bij vertrek ambassadeur blijven van de organisatie. Steeds meer organisaties investeren in het werkgeluk van hun medewerkers omdat dit veel kan opleveren. Denk aan hogere productiviteit, minder verzuim, behoud en het aantrekken van talent. Een nieuwe trend binnen HR die hieraan bijdraagt, overgevlogen uit de marketingwereld, is Employee Experience met daaraan gekoppeld ‘Employee Journey’ en ‘Voice of the Employee’.
De uitspraak 'Ik wens je veel personeel' komt niet helemaal uit de lucht vallen. Medewerkers kunnen nu eenmaal (langdurig) ziek worden of plotseling weggaan. Dan heb je als werkgever een behoorlijk probleem waar je misschien vaak wakker van ligt. Los van alle hoofdbrekens kost het ook een hoop geld. Allemaal gedoe waar je niet op zit te wachten. Gelukkig kan het ook anders! Hoe? Dat lees je in deze blog.
In mijn studententijd heb ik een jaar in een wedstrijdacht mogen roeien. Naast kracht en ervaring, was het een voordeel als alle 8 een zelfde lengte en postuur hadden. Met mijn lengte was ik zeker niet een voor de hand liggende kandidaat. Toch werd ik gekozen. Dan kan je je afvragen: waarom nam de coach het risico dat diegene mee zou kunnen komen? Het antwoord was: data.
Als data-analist analiseer ik regelmatig data van medewerkerstevredenheidsonderzoeken (MTO). Meestal eindigt een MTO met de vraag of medewerkers nog vragen of opmerkingen hebben. Een veelgelezen antwoord is dat medewerkers vragen om terugkoppeling van de resultaten. Dit is logisch. Je vult iets in als medewerker in de hoop dat het gelezen wordt en dat er iets wordt gedaan met de feedback die je geeft.
Soms ruik je het in de lucht: het hoogtepunt van de hype is voorbij. Ik voelde dat ineens bij de term ‘agile’. Niet dat we weer terug gaan naar ouderwetse afdelingen en een baas die ons zegt wat we moeten doen. De term is echter over zijn hoogtepunt heen. Een tijd moest alles ‘agile’; agile organisaties, agile leiderschap, agile teams, agile medewerkers.