Welke ontwikkelingen hebben HR-professionals nog onvoldoende op de radar? Bart Götte, Business Futurist bij FutureFlock neemt in deel 2 van deze serie de relatie tussen werkgever en werknemer onder de loep. 'Je werknemer wordt veel meer ondernemer dan je denkt.'
Hoe kun je facilitaire normen inzetten in de dagelijkse praktijk zodat ze bijdragen aan het succes van je organisatie? Volgens Joost Ran, senior consultant bij Colliers International Occupied Services (CIOS) en docent bij F-Academy, is het daarbij vooral belangrijk dat je als facility manager voor ogen houdt dat de norm een middel is en geen doel op zich.
Waar zit de voornaamste toegevoegde waarde van HR voor de lijn? En in welke richting ontwikkelt de relatie tussen HR en lijnmanagement zich? U krijgt de antwoorden van ervaringsdeskundigen.
Hoe scoren HR-professionals op het gebied van Learning Agility? De lat ligt nog steeds bovengemiddeld hoog, blijkt uit onderzoek. Maar op het gebied van analyse en strategie is nog de nodige winst te halen.
Jack Phillips, autoriteit op het gebied van meten en evalueren in HR, laat zien dat een enthousiast betoog voor de waarde van analytics heel goed samen kan gaan met een nuchtere waarschuwing voor de hype rondom alles wat met meten en Big Data te maken heeft. Phillips vertelt over het slim inzetten van analyse en de misvatting dat je soft skills niet kunt meten: 'We raken vaak in de war omdat we gedrag als einddoel formuleren, maar gedrag is niet een doel maar een middel.'
Het imago dat je als werkgever hebt, bepaalt in hoge mate of je de beste werknemers kunt aantrekken. En dat imago wordt ‘gebouwd’ door je eigen mensen, mits je ze een sterk en oorspronkelijk verhaal meegeeft, dat ze buiten kunnen delen. Tips en voorbeelden.
Agile werken grijpt de laatste tijd om zich heen, maar wat betekent dit nu precies voor HR? Wat betekent Agile HR voor de invulling van uw taken en hoe kunt u dit toepassen binnen uw organisatie? Deze 5 principes op basis van het Agile HR manifest helpen u op weg.
Gelukkige werknemers zijn goud waard voor de werkgever. Ze zijn actiever, productiever en minder vaak ziek. Maar wat is het geheim van de gelukkige werknemer? En hoe kun je het geluk van werknemers vergroten?
Hoe kun je met huisvesting (meer)waarde creëren? Als antwoord op deze vraag ontwikkelde René Stevens de Real Estate General Performance Survey (RE-GPS). Belangrijk daarbij is een holistische visie, waarbij een regisseur ervoor zorgt dat bij huisvesting de verschillende onderdelen zodanig op elkaar worden afgestemd dat ze het belangrijkste kapitaal van een organisatie, de medewerker, optimaal faciliteren. Daarbij voert de regisseur vervolgens regelmatig ‘functioneringsgesprekken’ met het gebouw.
Workplace management kan u helpen om uw strategische facilitaire doelstellingen te behalen. Maar wat zijn de voordelen voor de organisatie en de medewerkers?