In 2019 organiseerde Personio voor het eerst ‘H.U.G’ (High-Impact Unconventional Gathering’): de allereerste HR Happening, met meer dan 500 aanwezigen. Vanwege de corona-omstandigheden is dit succesvolle live event daarna volledig digitaal én internationaal gegaan: H.U.G Digital! Maar, één H.U.G is niet genoeg! Daarom gaan we dit jaar een stapje verder en tillen we de zaken naar een hoger niveau.
Neuroscientist Marcia Goddard (Brain Matters) spreekt op de HR Expo op 7 oktober over cultuur en welzijn in een hybride wereld als uitdaging voor werkgevers. "We moeten toe naar een gevoel dat het ok is dat het niet ok is."
Steeds meer organisaties hebben teams met medewerkers die duizenden kilometers uit elkaar zitten. En steeds meer organisaties worstelen met hun ambities voor een succesvolle digitale transformatie. Twee actuele thema’s die beide in het teken staan van succesvol onderling samenwerken. Beide vragen om het creëren van hechte teams. Hoe doe je dat?
De zo belangrijke informele ontmoeting met collega’s aan de koffiebar en in de kantine werd tijdens de coronapandemie vaak gemist. Dat is een belangrijke constatering, want informele communicatie draagt op allerlei manieren bij aan een succesvolle en goed lopende organisatie. Hoe zorgen we in de nieuwe hybride werkelijkheid dat die informele communicatie op peil blijft?
Smartphones, - watches, tablets, laptops, ze maken ons leven en werk makkelijker. Toch komen we er meer en meer achter dat er ook een grote keerzijde is: de continue prikkels die ervan uitgaan vreten onze aandacht. Overbelasting van het brein en zelfs burn-out liggen op de loer. Hoe keren we het tij?
Duurzame inzetbaarheid gaat niet alleen om vitaliteit, stelt ‘workplace wellness advocate’ Vivian Acquah. Het gaat ook om diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid, ofwel DEI. “Daar wordt in Nederland te weinig aandacht aan besteed.”
Iedereen weet dat voorkomen beter is dan genezen. Toch is er te weinig aandacht voor hoe leefstijl kan bijdragen aan gezondheid en daardoor aan de inzetbaarheid van werkenden, vindt Arbo Unie. Daarom lanceert Arbo Unie de campagne Lekker in je vel, om werkgevers te helpen inzicht te krijgen in het bevorderen van een gezonde leefstijl en het voorkomen van leefstijlziekten voor hun medewerkers. De campagne gaat vandaag van start.
Elke werkgever is verplicht diverse sociale lasten en premies af te dragen. Door middel van deze premies kun je je medewerkers verzekeren tegen bijvoorbeeld de financiële gevolgen van werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Met het groeien van je organisatie groeien deze lasten met je mee. Er zijn diverse mogelijkheden om op deze lasten te besparen.
Er is een groot verschil tussen de mening van werknemers en de inschatting van HR als het gaat over de vraag hoeveel steun werkgevers hun mensen hebben gegeven in het pandemiejaar 2020. Een zorgwekkende constatering, die vraagt om actie van HR.