Wat maakt dat de Boskalis recruitmentsite bij de beste van Nederland hoort?
De homepage is een belangrijke entreepagina. Hoewel natuurlijk veel mensen ook direct op vacatures binnen komen. Boskalis heeft geen vaste foto, maar een geanimeerde foto of een klein filmpje zoals je wilt. Deze beelden geven een goed beeld van de organisatie. Groot, machtig, veel water.
Wel heeft men meteen de weg naar de vacatures klaar staan. Geen grote verhalen, geen lange lappen tekst, gewoon naar de vacatures.
De vacature
De vacature is het belangrijkste onderdeel van de site. Hier komen de overgrote meerderheid van al je bezoekers en als die niet goed is kijkt men niet verder.
Elke keer als je een vacature opent komt er een nieuwe foto boven. De foto’s zijn wel per vacature duidelijk samengesteld, mogelijk op basis van de collega’s die je op de desbetreffende locatie kan tegenkomen. Zo zijn de foto’s van de HR-manager anders dan die van de recruitmentcoördinator die in Papendrecht zit.
Leuke toevoeging is de veelgestelde vragen onder de vacature. Over de arbeidsvoorwaarden, het solliciteren zelf en andere mogelijke onzekerheden die een kandidaat kan hebben.
Solliciteren
Het sollicitatieformulier is opvallend groot weergegeven met een groot en fijn lettertype en grote velden om je informatie in te voegen. Misschien is dit een merkwaarde, Boskalis werkt immers met enorme schepen en platforms, misschien is dit omdat ze veel ervaren, en daarmee iets oudere, mensen zoeken. Wat het ook is, ik kan het erg waarderen.
Ook heeft men een ‘solliciteer met Linkedin’ functie en een mogelijkheid om via Dropbox een cv te uploaden zodat je mobiel kan solliciteren.
Heel veel meer
Boskalis heeft op de website nog ongelofelijk veel informatie. Over hun diensten, in tekst, in foto, vaak met filmpjes. Het is natuurlijk een filmgeniek bedrijf ook met de enorme projecten die ze doen. Ze hebben veel informatie voor starters, over arbeidsvoorwaarden en noem het maar op. Een site vol met informatie.
Conclusie
Boskalis is genomineerd vanwege de veelheid aan informatie die men biedt die men toch op een goede gebruiksvriendelijke manier weet weer te geven. Het is niet een van de meest technologisch geavanceerde websites van de genomineerden, maar wel zeer compleet. Ook Boskalis blijft dicht bij haar eigen merk en voert de merkbeleving door in allerlei aspecten van de site. Of ze ook de beste zijn en er met de award vandoor gaan zal blijken op 29 oktober tijdens het Digitaal-Werven Event.