Nationaal HR Analytics Congres 2021: Succesvolle HR-interventies dankzij data
Meer dan ooit wordt ons dagelijks leven beïnvloed door data. Besmettingscijfers, ziekenhuisopnames, weekgemiddelden. De overheid baseert beslissingen voortdurend op basis van de trends. Data is zelfs essentieel om tijdig te kunnen ingrijpen. Waarom zou dit niet voor HR-beleid gelden? Hoe zet je data in bij het bepalen van de juiste HR-interventies?
Het Nationaal HR Analytics Congres is hét jaarlijkse event om de laatste ontwikkelingen op het gebied van datagedreven HR te horen van vakgenoten en experts. Een niet te missen (netwerk)gelegenheid voor iedere professional die betrokken is bij de toepassing van HR Analytics binnen zijn of haar organisatie.
Datagedreven HR-beleid
Een belangrijke ontwikkeling als gevolg van de coronacrisis die vorig jaar is ingezet is het nemen van beslissingen op basis van data. ‘Hoe snel neemt het aantal besmettingen toe?’ ‘En hoeveel mensen heb ik dan volgende week in de zorg nodig?’ Dagvoorzitter Irma Doze, dé Nederlandse autoriteit op het terrein van HR Analytics en datagedreven HR-beleid, zag hiervan meteen ook een doorvertaling op HR-afdelingen ontstaan. "Hoeveel mensen heb ik straks nodig voor m'n business? Hoeveel kantoorruimte heb ik nog nodig met een sterk toegenomen aandeel van thuiswerkers? Organisaties zijn op zoek naar data om dit in te schatten en hun beslissingen op dat gebied te onderbouwen.”
Op de 6e editie van het Nationaal HR Analytics Congres komt dit bijvoorbeeld aan bod tijdens de sessie van Gido Puijenbroek, managing director bij AnalitiQs. Hij gaat dieper in op de kritische succesfactoren voor Strategische Personeelsplanning. En Franka Loeve, Lead global HR analytics & Innovation team van NN Group, vertelt over de resultaten en obstakels van de implementatie van een algemeen data platform waarin ook globale HR-data wordt opgenomen voor analyse en rapportage.
Ook hebben werkgevers een grote behoefte om de betrokkenheid en motivatie van hun werknemers op dagdagelijkse basis te volgen nu ze meer op afstand werken. Hedwig Klarenbeek, Manager HR Analytics & Services bij Jumbo Supermarkten, vertelt dan ook over het continuous listening programma van Jumbo.
Kijk voor het volledige programma op: www.hranalyticscongres.nl