- Great Place to Work weet hoe belangrijk het is een goede werkgever te zijn. Een medewerker stapte in een auto vol met ballonnen en reed naar een nieuwe medewerker toe om haar (op gepaste afstand) toch persoonlijk welkom te heten.
- De voorzitter van de RvB van een zorgorganisatie sprak een videoboodschap in om het gehele personeel een hart onder de riem te steken.
- Bij een thuiszorg-organisatie in het zuiden van het land werken de medewerkers zelfstandig. Ze hebben nu app-groepen aangemaakt om elkaar beter te leren kennen, elkaar te steunen en waardering aan elkaar te geven.
- Appical stuurde al haar medewerkers een quarantaine pakket (zie foto) met daarbij het verzoek om regelmatig online contact met collega’s te hebben.
- Destil, een bedrijf voor bouwmaterialen uit Tilburg, deed een soortgelijke actie.
Je wilt helpen. Maar hoe doe je dat?
Als organisatie zie je om je heen hoe het coronavirus en de genomen maatregelen de hele samenleving raken. Je wilt helpen, maar hoe kun je dat nu het beste doen?
We zien twee manieren:
Vanuit je eigen expertise
Een Duitse telecom-provider de hashtag StayHome heeft toegevoegd aan het bericht in het beeldscherm voor alle abonnees.
Een juf miste haar leerlingen zo, dat ze besloot een paar keer per week een verhaaltje voor te lezen.
Loesje, van de posters, heeft speciale posters gemaakt die je kunt delen, printen en ophangen.
Vanuit je kernwaarden
De Driessen Groep heeft als kernwaarden ‘persoonlijk’ en ‘professioneel’. Ze willen graag de verbinding zoeken. Direct na de uitbraak van het virus startten zij de Corona-krant. Bedoeld om “kennis en ervaringen met elkaar te delen in plaats van allemaal zelf het wiel uit te moeten vinden.”
Ondernemer Allard Droste is van mening dat zaken veel eenvoudiger kunnen. Ook in deze tijden. Met zijn 1-on-1-foundation stelt hij voor100 mensen die het nodig hebben 1000 euro beschikbaar. Met simpele spelregels.
Doing great work with great people
Lucas Swennen van het HappinessBureau schreef een artikel op LinkedIn hoe zingeving, voldoening, plezier & verbinding (de bouwstenen van werkgeluk) juist in deze tijd een belangrijke rol kunnen spelen. Hij onderbouwde dat met tal van voorbeelden uit de afgelopen weken. Werkgeluk betekent niet dat je de hele dag vrolijk moet zijn of dat je alleen moet focussen op plezier. Het gaat er kort gezegd om dat je prachtig werk doet met geweldige mensen. En dat is ook in deze tijden uiterst relevant.
Ideeën?
Dit is een deel uit de nieuwsbrief ‘Verbinding houdt ons overeind’ van HappinessBureau. Vanuit het HappinessBureau willen we een vervolg geven aan deze speciale nieuwsbrief in verband met het Coronavirus. Heb je ideeën? Mail ons op Info@HappinessBureau.nl.