Recruiters stellen maar wat graag rare vragen aan sollicitanten, blijkt uit een rondgang door ICT-vakblad Computable. Wat zou u doen met een miljoen pingpongballen?
In tijden van crisis neemt de behoefte aan leiders met visie toe. Een goede manager is niet vanzelfsprekend zo’n leider, beweert ManagementTeam.nl op basis van gesprekken met experts.
Werkgevers en werknemers zijn tevreden over poortwachterscentra, de regionale netwerken waar werkgevers personeel bij elkaar herplaatsen. Dat blijkt uit onderzoek van TNO
Nu het aanbod van personeel de vraag langzamerhand overstijgt, is het des te belangrijk om het kaf van het koren te scheiden. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Sollicitanten willen natuurlijk goed voor de dag komen en laten soms de werkelijkheid niet in de weg van een goed cv staan.
De Internationale Arbeidsorganisatie heeft het aanscherping van het Toetsingskader algemeen verbindendverklaring (AVV) CAO goedgekeurd. Hiermee wordt bevestigd dat dispensatie van AVV alleen maar mogelijk is bij zwaarwegende redenen.
Het gemiddeld aantal reacties op een personeelsadvertentie is verdubbeld door de stijging van het aantal werklozen. Dat blijkt uit een steekproef onder driehonderd adverteerders van PCM Media.
Meer dan de helft van de Nederlanders (59 procent) solliciteert het liefst via de e-mail. De populariteit van sollicitatiemails is de afgelopen twee jaar spectaculair gestegen, zo blijkt uit een vergelijking met voorgaande onderzoeken van carrièresite StepStone.
Het vacatureaanbod bereikte in november het laagste punt in ruim twee jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Monster Employment Index, de maandelijkse onafhankelijke barometer van de online arbeidsmarkt die met 8 punten voor de zevende achtereenvolgende maand is gedaald.
Het glazen plafond is helemáál geen bedenksel van het old boys network om vrouwen van topposities in het bedrijfsleven te weren. Nee, het bestaat niet eens, maar zit uitsluitend tussen de oren van vrouwen die niet durven kiezen om én een gezin én een carrière op te bouwen...
In het hele land worden Servicepunten Detailhandel opgericht waar winkeliers terecht kunnen met vragen op het gebied van personeel en ondernemen. Belangrijk doel is de bevordering van de instroom van nieuwe werknemers in de detailhandel. Die zijn hard nodig omdat de sector kampt met een groeiend tekort aan deskundig personeel. Dat meldt het CWI.