Deze 3 blogs over sociale media kunnen wij niet beter verwoorden. Daarom benoemen we ze tot ‘mustreads’ voor iedereen die serieus aan de slag wil met social.
Solliciteren gaat tegenwoordig online. Althans dat is onder meer de praktijk bij Unilever, Hunkemöller, Hema en Ikea.
Werken aan een aligned workforce vraagt het nodige van de professional. Het vraagt bijvoorbeeld om een goed verhaal, dat wordt vertaald naar de verschillende doelgroepen, het vraagt om formuleren van relevante boodschappen en om het communicatiever maken van collega’s. Het vraagt om voorbeeldgedrag van de top en om managers die begrijpen wat er van hen wordt verwacht. Van weten naar willen, kunnen en uiteindelijk doen.
Bedrijven weten te weinig wat ze willen. Dat concludeert Employment Services uit een inventarisatie onder 150 relaties.
Volgens onderzoek is het mogelijk om honderdduizenden banen te realiseren. Daartoe moet dit of het volgende kabinet snel werk maken van fiscale maatregelen om dergelijke banen te scheppen. Dat stelt directeur Harry van de Kraats van werkgeversvereniging AWVN.
De grootste groep op de arbeidsmarkt op dit moment is tussen de 18 en 35 jaar (millennials) en zij doen uitgebreid onderzoek naar de werkgever achter een vacature. Kandidaten hebben steeds meer keuze en willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden.
Evalueert u uw sollicitatieprocedure? Vier van de tien Nederlandse werkzoekenden hebben namelijk weleens afgezien van een sollicitatie vanwege een te ingewikkelde sollicitatieprocedure. De kans is groot dat u dat zelf niet weet. Bijna zestig procent van de HR-managers voert namelijk geen evaluatie uit na de sollicitatieprocedure. Dat blijkt uit onderzoek van vacaturesite Indeed in samenwerking met onderzoeksbureau TeamVier onder 619 werkzoekenden en 318 HR-managers.
Geschikte kandidaten vinden in een zeer technische en specialistische markt die bovendien een grote krapte kent. Voor die taak ziet VanRiet Material Handling Systems zich dagelijks gesteld. Reden om Yoores in te zetten als RPO-partner om dit probleem te tackelen.
Binnen de nieuwe economie is de concurrentie op de arbeidsmarkt groot. Uitstekende voorwaarden zijn het begin. Toptalent wil daarnaast ook bij topbedrijven werken. Als je een topbedrijf bent, moet je dat dus ook laten zien. En het is juist de bedrijfscultuur die bepaalt of je als top wordt ervaren.
Als ze de keuze zouden hebben tussen twee vergelijkbare banen, kiezen professionals wereldwijd eerder voor een bedrijf dat kan aantonen een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Maar liefst 43 procent van de werknemers wereldwijd werkt namelijk liever voor bedrijven die een strategie hebben op het gebied van goede doelen en MVO, dan voor bedrijven die dit niet hebben.