De helft van de Nederlanders flirt op het werk. Dit doen ze omdat het hun werk leuker maakt (38%), maar ook om iets voor elkaar te krijgen bij hun werkgever (11%). Zo blijkt uit onderzoek van vacaturesite JobTrack.nl onder 609 bezoekers.
Talentmanagement wordt nog onvoldoende benut. Dat vindt 79 procent van de Nederlandse HR-professionals, die aangeven graag meer uit talentmanagement te willen halen. Dit blijkt uit onderzoek van VDD IQware onder Nederlandse HR-professionals.
HRM is een vakgebied waar we veel meer gebruik van kunnen en moeten maken, dat is althans de mening van prof. dr. Rob Vinke. Om deze mening kracht bij te zetten schetst hij zeven uitdagingen en mogelijke wegen.
Omdat de moderne HR-manager steeds vaker in de rol van business partner opereert, verandert het profiel van de HR-functies en de bijbehorende selectiecriteria. Hoe kan de HR m/v vanuit persoonlijkheid, uniciteit en authenticiteit invulling geven aan de HR-uitdagingen van deze tijd? HR-hoogvliegers over kunnen, willen en mogen.
Het percentage bedrijven dat personeel op management- en professioneel niveau aanneemt, is het laatste kwartaal gestegen, zo blijkt uit de werkgelegenheidsenquête van het internationale wervings- en selectiebureau Antal.
Bedrijven zouden geen quota moeten hebben voor het aantal vrouwen dat ze aannemen. Dat vinden twee op de drie Europeanen. De ondervraagden zijn ervan overtuigd dat de kwaliteiten van het personeel belangrijker zijn dan het geslacht. Dit blijkt uit onderzoek van StepStone waaraan meer dan 7200 mensen uit acht Europese landen deelnamen.
Bent u trots op uw HR-beleid en heeft u goede resultaten behaald? Heeft u HR-instrumenten ontwikkeld met een focus op sociale innovatie? En wilt u feedback op uw HR-beleid ontvangen door een professionele vakjury? Ding dan mee naar de HR Proffie 2011!
In een onderzoek van Booz & Company geeft de helft van de bevraagde leidinggevenden toe dat ze hun bedrijfsstrategie niet tot succes zien leiden. Het grootste knelpunt: een gebrek aan differentiatie en focus op waar het bedrijf echt goed in is.
Betrokkenheid is het ontsluiten van het potentieel van de werknemer, zodat hij hoge resultaten behaalt. Bedrijven moeten hun inspanningen dus richten op het bouwen aan een wederzijds engagement tussen werknemer en werkgever. Hoe pak je dit aan?
Wat zijn nu werkelijk de effecten van Het Nieuwe Werken, gekoppeld aan welke definitie van HNW, en op welke manieren zijn die effecten te kwalificeren en kwantificeren?