Business Process Outsourcer (BPO) Webhelp heeft de benoeming aangekondigd van Christine Scheffler als Chief Human Resources Officer.
HR-directeur Hein Knaapen heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan het ING-personeel naar aanleiding van zijn uitspraken over 'goedbetaalde medewerkers' van de bank. Via het intranet van ING verontschuldigde Knaapen zich wanneer collega's zich hierdoor gekwetst voelden.
Werknemers zijn elke werkdag meer dan een uur aan het wachten op apparatuur zoals printers en computers, het zoeken naar documenten en het helpen van collega’s. Deze improductiviteit kost bedrijven maar liefst 4500 euro per werknemer per jaar.
Veel bedrijven willen de traditionele performance managementcyclus veranderen is de ervaring van HR-tech Start-up TruQu. Zij zien een grote groei in online en peer‐to-peer feedback bij Nederlandse organisaties. Bijvoorbeeld bij de Rabobank en Mirabeau.
Succesvolle organisaties hebben een cultuur van vertrouwen weten te creëren waar medewerkers weten dat er goed met hun belangen wordt omgegaan. Een duidelijke missie en inspirerend leiderschap zijn daarbij van groot belang. Dat blijkt uit het Beste Werkgeversonderzoek dat jaarlijks door Effectory en Intermediair wordt gehouden.
HR-professionals maken zich dit jaar meer zorgen over het bijhouden van hun eigen kennis en competenties dan voorgaande jaren. De gemiddelde loonstijging is dit jaar echter hoger dan verwacht. Als gevolg van de verdergaande automatisering verwachten HR-professionals dat administratieve functies in de toekomst verdwijnen.
Het overgrote deel (86 procent) van de HR-professionals zegt dat zijn organisatie gebruik maakt van flexibele arbeidskrachten, in welke vorm dan ook. Gemiddeld genomen gaat het om 14 procent van het volume aan arbeidskrachten. Toch geeft bijna de helft (43 procent) aan dat er geen beleid is ten aanzien van flexwerkers, bijvoorbeeld voor selectie, opleiden, ontwikkelen, evaluaties, exitgesprekken of het structureel onderhouden van contacten.
Het HR-beleid is bij veel organisaties aan verandering toe. Zo geeft het overgrote deel van de HR-professionals aan nog steeds gebruik te maken van de traditionele beoordelingscyclus; een methode waarvan ruim de helft zegt deze te willen aanpassen omdat de huidige aanpak achterhaald is.
De bedrijfscultuur in West-Europese organisaties sluit onvoldoende aan op de behoeften en verwachtingen van medewerkers die niet tot het management behoren. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Oracle. Hoewel de meeste werknemers op management- en directieniveau vinden dat zij de middelen, begeleiding en feedback ontvangen die zij nodig hebben om te kunnen groeien, vindt de meerderheid van de niet-leidinggevenden dat er meer moet gebeuren om hen te helpen in hun ontwikkeling en bijdrage aan het bedrijfssucces.
De servicedesk is vaak het gezicht van een organisatie. Doordat zowel de externe als de interne klant steeds slimmer en daardoor ook mondiger wordt, wordt er ook steeds meer van de servicedesk verlangd. Wat gaat de nabije toekomst op dit punt brengen?