Dit jaar staat de HR Proffie in het teken van het thema Workforce of the Future. HR speelt een sleutelrol bij het realiseren van de Workforce of the Future. Om die belangrijke rol van HR te herkennen én te erkennen, wordt de HR Proffie 2018 toegekend aan de organisatie die door middel van HR-strategie en HR-activiteiten goed inspeelt op snel veranderende omstandigheden. Bijvoorbeeld door middel van een doordachte organisatieaanpassing, nieuwe slimme wervingstechnieken, een succesvol opleidings- of cultuurveranderingsprogramma.
Best practices
Uit alle inzendingen kreeg de deskundige vakjury negen kandidaten voorgelegd. Naast de vier nu genomineerde organisaties betrof dit Lidl Nederland, Brandweer Amsterdam Amstelland, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Sweco Nederland BV en T-Mobile. “Als vakjury zijn we niet zo zeer op zoek naar volledige perfectie, maar naar best practices, concrete voorbeelden die het HR-vakgebied verder brengen,” aldus voorzitter van de jury Bert Ferwerda (KPMG). De vakjury bestaat verder uit Kasper Boon (SkillsTown), Peter Buisman (GVB, vorige winnaar HR Proffie), Ber Damen (Avans+), Hans van der Molen (Berenschot), Hetty Moll (Compagnon), Jaap Paauwe (Universiteit van Tilburg), Graciela van der Stroom (NVP) en Véronique Timmerhuis (SER).
De komende maanden worden de genomineerde organisaties door juryleden bezocht. De winnaar van de HR Proffie 2018 wordt donderdag 13 december bekendgemaakt tijdens de feestelijke ‘Night of the Proffie’. De HR Proffie, die sinds 2004 jaarlijks wordt uitgereikt, is een initiatief van Berenschot in samenwerking met NVP, Compagnon en SkillsTown. Doel van de prijs is het etaleren van innovatieve en inspirerende ontwikkelingen op het gebied van HR in Nederland.