Grote bedrijven bezinnen zich op de manier waarop ze met beoordelen en continue feedback omgaan. Een nieuwe generatie en nieuwe manier van werken maken dat bij veel organisaties de hele beoordelingscyclus opnieuw wordt ontworpen.
Continue ontwikkeling
Volgens de HR-tech Start-up is in aanloop naar de jaarlijkse beoordelingsgesprekken dit jaar de groei van online feedback verviervoudigd. Bij hun klanten gebruiken medewerkers steeds vaker de feedback app om zichzelf continue te ontwikkelen.
Coachende stijl van leidinggeven
Zo past de Rabobank e-feedback in een aantal gevallen toe. Medewerkers staan open voor e-feedback als de leidinggevende zelf een open en coachende stijl van leidinggeven heeft aldus Anne Doeser, projectmanager strategie, human capital & innovatie bij de Rabobank. “Pas dan kan e-feedback een wezenlijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van medewerkers en organisatie.”
Dagelijks leren
Ook bij Mirabeau is men van traditionele performance cyclus naar continue feedback gegaan. Xandra Buiter HR manager bij de digital agency: “We hebben dagelijks te maken met de dynamiek en snelheid waarmee digitale en technologische veranderingen op ons afkomen. Dit vraagt van onze medewerkers veel focus op hun eigen ontwikkeling en vooral een open cultuur waarin het samen leren in het dagelijkse werk centraal staat. Een statische performance cyclus met een vaste routine van functionerings- en beoordelinggesprekken’ past daar niet bij. Leren doe je dagelijks!”