Wel ervaren Nederlandse kantoormedewerkers een aantal hindernissen om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. De grootste hick up bij het zo goed mogelijk uitvoeren van het werk is het hebben van te veel werk (22 procent), gevolgd door het niet beschikken over de juiste middelen (19 procent) en inefficiënte communicatie (17 procent).
Verandering in werkwijze
Eenvijfde van de werknemers geeft aan dat zij niet de juiste middelen hebben om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. Een groot aantal directeuren en CEO’s (41 procent), die aan het onderzoek hebben deelgenomen, heeft dit opgemerkt en is van mening dat ze de werkwijze moeten aanpassen om succesvoller te zijn. Dertig procent van de werknemers is het hier mee eens. De meerderheid is bereid een verandering aan te gaan en wil er ook tijd voor maken. Het hebben van geen tijd is voor bijna de helft (47 procent) geen reden om zijn of haar werkwijze aan te passen en maar liefst 57 procent staat niet negatief tegenover een verandering in werkwijze wanneer hij of zij er voordeel uit kan halen.