Nederlandse zakenvrouwen maken veel gebruik van social media. Vrouwelijke managers en ondernemers zien sociale netwerksites als gemakkelijke, snelle en efficiënte hulpmiddelen in hun dagelijkse werkzaamheden. Dit blijkt uit onderzoek onder 80 vrouwelijke managers en ondernemers tijdens de AFAS Leading Ladiesday.

Alle respondenten gaven aan social media wel eens in te zetten voor werkgerelateerde zaken. LinkedIn is het meest populaire platform met bijna 94 procent, gevolgd door Twitter (54 procent) en Facebook (27 procent).

CEO

Een CEO daarentegen maakt weinig gebruik van social media. Slecht 28 procent van de Nederlandse CEO’s heeft een account op een van de onderzochte platformen. Dit blijkt uit onderzoek van MarketingMonday. LinkedIn is het populairst met 26 procent.

Volgens de Nederlandse zakenvrouwen gaat er niets boven persoonlijk contact. 65 procent van de ondervraagden zegt dat het gebruik van social media niet ten koste gaat van persoonlijk netwerken. De eerste contacten via social media leiden in veel gevallen tot een face-to-face kennismaking. De twee communicatievormen ondersteunen en versterken elkaar.