Steeds meer HR professionals zien dat hun werk gedomineerd wordt door administratief werk. Hierdoor hebben veel vakmensen minder tijd voor hun medewerkers. HR automatisering kan hier een oplossing in bieden door handmatige HR administratie en processen te digitaliseren. Werk jij met excelsheets en het proces van printen, ondertekenen en inscannen? Dan gaat met HR automatisering een wereld voor je open. Lees in deze blog wat HR automatisering is, of HR automatisering iets voor jou is en doe de checklist!

De Human Resource afdeling is de lijm tussen medewerkers en organisatie, een fundamentele bouwsteen in het bedrijf. Een gestroomlijnd HR proces is daarbij extra belangrijk; niet alleen om tijd te besparen maar ook om fouten te voorkomen. Het gebruik van HRM software helpt jou veelgebruikte HR taken te automatiseren. Als toevoeging kan je ook nog een integratie van payroll software gebruiken. Hierdoor worden ingewikkelde HR en salaris taken aan elkaar gekoppeld en vergemakkelijkt. Zo werk je efficiënter en heb je meer tijd om te focussen op je medewerkers!

HR automatisering in het kort

Het automatiseren van Human Resource processen binnen jouw organisatie zorgt er voor dat de workflow een stuk efficiënter is en de kans op fouten verminderd wordt. In de afgelopen 2 jaar is er veel veranderd op het gebied van HR automatisering en HRM software. Met de corona crisis werden veel medewerkers gedwongen thuis te werken wat ervoor zorgde dat HR digitalisering wel moest excelleren. Denk bijvoorbeeld aan het digitaal ondertekenen van een contract, automatische declaratieverwerking en een interactieve loonstrook. HR automatisering wordt mogelijk gemaakt door HR software, dit neemt alle processen over die handmatig worden geregeld, geregistreerd of worden bijgehouden. Dat scheelt een hoop tijd waardoor je meer kan focussen op het verbeteren van bijvoorbeeld het medewerkers welzijn.

Is HR automatisering iets voor mij?

Het is heel simpel: ben jij veel tijd kwijt aan het handmatig bijhouden van verlof, het doorvoeren van belangrijke gegevens in het medewerkersprofiel en wil jij het liefst alles op 1 centrale plek waarbij overzicht vanzelfsprekend is? Say no more, je bent toe aan de volgende stap: het is tijd om te gaan automatiseren. Begin eerst bij het begin: inventariseer welke processen je kan automatiseren waar je nu nog veel tijd aan kwijt bent. De checklist hieronder kan je daarbij helpen.

Doe de checklist

Wij hebben een checklist gemaakt van een aantal taken die makkelijk te automatiseren zijn. Kan je meer dan 4 handmatige taken afvinken op de lijst? Dan kan HR automatisering jou serieus veel tijd besparen.

 

 

Download het whitepaper

Wil je meer weten over de voordelen van HR automatisering, hoe en waar te beginnen of heb je liever de gehele actielijst om HR automatisering te implementeren? Check dan ons whitepaper ‘HR automation’ of klik op het plaatje.