Dit blijkt uit onderzoek van Raet onder ruim 300 lijnmanagers. In de praktijk hebben lijnmanagers vooral behoefte aan meer inzicht in de competenties en vaardigheden van hun medewerkers en over de opleidingsmogelijkheden. Ruim driekwart van de lijnmanagers noemt e-HRM een belangrijk instrument om hun HR-taken goed uit te kunnen voeren.
e-HRM
Ruim 60 procent van de lijnmanagers is echter wel van mening dat op dit moment e-HRM meer voordelen biedt aan de HR-afdeling dan aan henzelf. Acht op de tien lijnmanagers vindt dat e-HRM de betrokkenheid van managers bij beoordeling- en functioneringsgesprekken van medewerkers verhoogt.
“Ons onderzoek laat zien dat lijnmanagers steeds meer HR-taken krijgen en zij nadrukkelijk vragen om alle strategische HR-informatie,” zegt Cees van den Heijkant, CEO van Raet. “Daarom moet de HR-afdeling zich de vraag stellen: hoe zorg ik ervoor dat ook de lijnmanagers alle voor hen relevante informatie ontvangen?”