Vanuit HR worden steeds vaker people intelligence-gegevens geraadpleegd bij het nemen van bedrijfsbeslissingen zo blijkt uit het zesde jaarlijkse Business Outcomes Study Report (2012).

Het rapport voor 2012 benadrukt ook de toenemende vraag naar Talent Analytics: bedrijven willen immers bepalen hoe hun personeelsbestand scoort binnen het concurrentielandschap van hun sector of geografisch gebied. Talent Analytics biedt volgens de onderzoekers antwoorden op enkele van de belangrijkste vragen waarmee bedrijven tegenwoordig worden geconfronteerd, zoals hoe goed zij talent kunnen aantrekken en behouden, de kracht van hun leidinggevend talent, en hoe talentprogramma’s nog doeltreffender en efficiënter gemaakt kunnen worden.

 

People Intelligence-gegevens

Nu de concurrentie in de herstellende economie opnieuw toeneemt, willen steeds meer bedrijven wereldwijd toegang tot alomvattende People Intelligence-gegevens, om een strategisch voordeel te halen ten opzichte van hun concurrenten via betere verkoopcijfers, lagere bedrijfskosten en verbeteringen op het vlak van algemene productiviteit.

 

Enkele van de twaalf specifieke resultaten uit het rapport zijn:

  • Een toename in de verkoop van 780.000 euro per verkoper bij een grote autohandelaar. Uit de studie bleek ook dat diezelfde werknemers drie keer zoveel kans maakten op een beoordeling als topverkoper.
  • Een productiviteitstoename van 41 procent bij de medewerkers van een callcenter.
  • Besparingen van meer dan 2,5 miljoen euro bij een verzekeringsmaatschappij dankzij lagere verloop- en afwezigheidscijfers van het personeel.
  • Een verviervoudiging van de verkoopcijfers bij een kleinhandel waar de leidinggevende managers werden geëvalueerd als medewerkers met een hoog potentieel.
  • 41 procent toename in efficiency, 31 procent meer inkomsten en 22 procent lager personeelsverloop bij een outsourcer van klantenservices.