Andere motieven om zijn werkgeversmerk ter harte te nemen zijn:
– Werving verbeteren (14 procent)
– Anticiperen op de arbeidsmarktkrapte (12 procent)
– Selectieproces verbeteren (11 procent)
– Naamsbekendheid vergroten (10 procent)
– Medewerkerbetrokkenheid vergroten (5 procent)
– Behouden van medewerkers (4 procent)
Gebrek aan expertise
De belangrijkste reden om niet aan zijn employer brand te werken is een gebrek aan expertise (43 procent). Voor 41 procent is dat het gebrek aan budget. 20 procent vindt het niet van belang. 7 procent vindt het te duur en 3 procent is niet overtuigd van de voordelen.
Internationaal onderzoek
Het onderzoek loopt internationaal maar de voorlopige resultaten hebben alleen betrekking op Belgische employer branding professionals. Dat zijn niet alleen HRM’ers maar soms (ook) corporate communicatie- of marketingmedewerkers.
Nederlandse situatie
Het onderzoek loopt nog steeds (tot 15/11). Speciale rapportage (o.m. via HR Praktijk) met betrekking tot de situatie in Nederland wordt later ter beschikking gesteld – indien voldoende Nederlandse respondenten (minimaal 100). Hoe dan ook worden de Belgische bevindingen afgezet ten opzichte van de situatie in de rest van Europa.
Ga voor deelname aan de online naar www.HRMinfo.net/survey