Hoe gaat u om met de informatiedruk? Welk type informatie zoekt u vooral en welke media hebben uw voorkeur? Onderhoudt u nog altijd liever een persoonlijk netwerk of stapt u juist over op online sociale netwerken zoals LinkedIn? Hoeveel tijd besteedt u aan het inwinnen en op peil houden van uw vakkennis en hoe beoordeelt u de kwaliteit?
Ruim 60 procent van uw responderende collega’s is het zonder meer eens met de stelling dat zij steeds meer moeten weten van verschillende HR-onderwerpen. Tegelijk is driekwart van de ondervraagde panelleden van mening dat het vinden van de juiste vakinformatie hen de afgelopen twee jaar evenveel moeite heeft gekost. Een derde heeft er zelfs minder moeite voor hoeven doen. Zowel de hoeveelheid beschikbare vakinformatie als het zoekgedrag van HR-functionarissen is de laatste jaren sterk veranderd. Internet wordt meer gebruikt en vakbladen juist veel minder. De vraag is of dit een goede ontwikkeling is en of dit leidt tot het gewenste kennisniveau.
Meer en digitaler maar ook beter?
De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek zijn voorgelegd aan Maarten van Riemsdijk, lector HRM Universiteit van Twente, Simon Noorman, HRM-consultant bij Twynstra Gudde en Paul-Peter Feld, Directeur HR van Xerox Nederland.
Meer over het onderzoek leest u in het oktobernummer van HRpraktijk Magazine.