Met de komst van FiNBOX (financiële inbox) kunnen werknemers er nu voor kiezen hun loonstrookje voortaan in hun digitale brievenbus binnen internetbankieren te willen ontvangen. Om financiële post via FiNBOX te kunnen ontvangen, moet de werknemer eerst aangemeld zijn bij een van de deelnemende organisaties.

Rabobank, ABN Amro en ING bieden FiNBOX sinds kort kosteloos aan voor hun particuliere klanten.

 

Naast loonstrookjes kunnen particulieren ook rekeningen, belastingaanslagen, pensioenoverzichten en polisbladen bewaren in hun FiNBOX. Elk document dat particulieren via FiNBOX ontvangen, wordt door de afzender zeven jaar bewaard en blijft al die tijd voor de ontvanger toegankelijk via internetbankieren. De ontvanger van de financiële post kan ook een kopie opslaan, bijvoorbeeld op de harde schijf van zijn pc of op een USB-stick.

 

Tip

Vraag uw werknemers of zij hun loonstrookjes en jaaropgaven voortaan in hun FiNBOX willen ontvangen. U voorkomt ermee dat zij om een kopie van een zoekgeraakte jaaropgaaf vragen. Die staat immers gedurende zeven jaar binnen handbereik in FiNBOX.

 

Hoe werkt het?

De werknemer die zich aanmeldt voor FiNBOX kan zelf kiezen welke financiële post hij wel of niet in zijn digitale brievenbus wenst te ontvangen. Zodra een nieuwe factuur of salarisstrook FiNBOX bereikt, verschijnt er een melding in de omgeving van het internetbankieren. Het voordeel is dat gebruikers rekeningen die zij in FiNBOX ontvangen, heel snel kunnen afhandelen. Alle gegevens die nodig zijn voor de transactie zijn namelijk al ingevuld.

 

Meer informatie over FiNBOX vindt u hier.