De finalisten van twee van de belangrijkste prijzen in HR-land zijn bekend. Voor de prijs voor het beste HR-beleid zijn de finalisten Coca Cola, NS Stations en Scania. Voor de prijs voor de meest veerkrachtige HR-aanpak in 2013 zijn De Consumentenbond, Friesland Bank en GE Odink & Koenderink doorgedrongen tot de laatste drie kandidaten. Alle finalisten gaan op  12 november in de finale ronde uitmaken wie er zich een jaar lang HR-winnaar mag noemen.

De finale tijdens het event op 12 november belooft volgens  juryvoorzitter Belilos, CHO van KPN, interessant en spannend te worden. ”De finalisten van de Veerkrachtsprijs laten zien hun human capital serieus te nemen en bij reorganisaties juist  kansen te zien om meer uit mensen te halen”, aldus de juryvoorzitter.

De volledige vakjury bestaat uit:  Lia Belilos (juryvoorzitter, KPN), Ber Damen (Berenschot), Véronique Timmerhuis (SER), Suzanne Jungjohann (Tempo-Team), Jaap Paauwe (UvT), Lucas van Wees (NVP), Wouter van Doorn (HERO) en Peter van den Hout (HR Strategie).

Menselijke factor

De jury meldt dat het bijzonder is te zien dat het deelnemersveld voor de HR Proffie beleidsprijs dit jaar zowel in kwantitatieve als in kwalitatieve zin zeer sterk is. Jurylid Jaap Paauwe, professor HRM aan de Universiteit van Tilburg: “De finalisten van de HR Proffie beleidsprijs blinken dit jaar echt uit met veel aandacht voor de menselijke factor in relatie tot de strategie van de organisatie. En dat is bijzonder in deze moeilijke tijden”. Collega jurylid Veronique Timmerhuis, Algemeen Secretaris bij de SER, noemt het bovendien noemenswaardig dat ‘de finalisten echt bezig zijn met de ontwikkeling van hun employer branding’.

De organisatie van de HR Proffie is in handen van Berenschot, Tempo-Team, HR Strategie en NVP. Kaarten voor de uitreiking  op 12 november in de Veerensmederij te Amersfoort zijn te bestellen via: www. proffie.nl