Het is goed mogelijk om gericht aan de inzetbaarheid van je medewerkers en het geluk te werken. Werkgeluk gaat over een duurzaam gevoel van voldoening. Het gaat dan over verbondenheid, autonomie, vertrouwen, waardering, uitdaging en het hogere doel van de organisatie.
Wie een jaar geleden tegen een werkgever buiten de zorg had verteld dat hij zich met vaccinatievraagstukken zou moeten bezig houden, zou voor gek zijn verklaard. Nu komt er bijna dagelijks op de werkgever de vraag af wat hij moet of kan met allerlei informatie en adviezen van de overheid én vragen van werknemers over vaccinatie tegen het coronavirus. Hieronder leiden wij de werkgever door dit woordendoolhof rond vaccinatieperikelen op de werkvloer.
Wat wordt na Covid-19 de werkstrategie van jullie team? Is hybride straks de heilige graal en hoe ga je dan met elkaar om? In wat voor cultuur kunnen jullie floreren en werken jullie effectief samen? Je teamcultuur aanpassen aan een nieuwe situatie is niet binnen twee maanden gefikst.
Jaarlijks meten we, samen met de Monitorgroep en de Gelukkig Werken Academy het werkgeluk van Nederlanders. In het onderzoek van dit jaar spelen natuurlijk de effecten van de coronacrisis een grote rol. Wat doen de veranderingen, het thuiswerken en de onzekere vooruitzichten met ons werkgeluk en de manier waarop we ons werk beleven?
Er zijn twee dingen waar wij bij Happy Office rotsvast in geloven. Allereerst in een positieve werkcultuur, oftewel een cultuur waarin werkgeluk centraal staat. Dat draagt bij aan het welzijn van medewerkers en het succes van organisaties. Daarnaast geloven we dat je zo’n cultuur alleen kunt bouwen door kleine stappen te zetten en te experimenteren. We schreven er een boek over 'Het Happy Office manifest, de vier pijlers van een positieve werkcultuur'.
Wat is regres? Wat levert het voor u op en wat is verder belangrijk om te weten? Onze regresspecialist, Rosita de Mos, krijgt regelmatig vragen over haar vakgebied. Ze neemt u graag in vogelvlucht mee in de wereld van regres.
Employee experience (EX) is een thema dat steeds meer aandacht krijgt. Zo komt het in het Global Talent Trends 2020 onderzoek van LinkedIn naar voren als het #1 onderwerp. In dit artikel heb ik getracht om zoveel mogelijk EX-termen te verzamelen en te duiden.
Door de Corona-crisis hebben medewerkers niet alleen abrupt een heel andere werkplek en dagindeling maar ook een nieuw pakket aan onzekerheden en zorgen met betrekking tot hun werk: in hoeverre heeft de Corona-crisis gevolgen op mijn organisatie? Op mijn werk? Op mijn dienstverband? Vaak is het aan de leidinggevende om deze relevante zorgen te adresseren. En om – ondanks alle zorgen – ook sturing te geven aan werkzaamheden en aan waarde-creatie voor de organisatie.
Met de aanhoudende Coronacrisis staan we allemaal voor een uitdagende tijd, waar jij als ondernemer je bedrijf en je werknemers zo goed mogelijk doorheen wilt loodsen. Onze super korte, maar effectieve, check-in laat zien hoe het met je medewerkers gaat. We bieden dit gratis aan voor organisaties die een vinger aan de pols willen houden bij hun medewerkers.
We hebben behoefte aan contact. Een praatje maken bij het koffie-apparaat, een succes delen of kunnen aangeven waar we mee zitten. Nu veel mensen thuiswerken of anders minimaal 1,5 meter afstand moeten houden is dat lastig. Hoe kun je er toch zijn voor je collega's? Hier enkele aansprekende en opbeurende voorbeelden.