Op 23 juli 2010 werd de eerste iPad in Nederland verkocht. Nu, vijf jaar later, beschikt maar liefst tweederde van alle huishoudens over een tablet, waarvan in 40 procent van de gevallen een Apple iPad. Dacht u destijds dat het slechts een kortstondige hype zou zijn? 

Wat opvalt is dat tablets – in tegengstelling tot smartphones – binnen alle leeftijdscategorieën populair zijn. Zo heeft van de 50-plusser meer dan 60 procent een tablet (tegenover driekwart van de tieners). De mobiele device wordt in de eerste plaats gebruikt om te surfen op internet en daarna om te gamen en voor social media.

Digitalisering

Ondertussen gaat de digitalisering verder en zullen door robotisering allerlei banen en werkzaamheden binnenkort niet eens meer bestaan. Wat doet dat voor uw personele bezetting en voor de inrichting van de werkomgeving? Toekomstmuziek? Kunt u dit net als ooit bij tablets afdoen als ‘een hype’? Vergis u niet, marktpartijen ontwikkelen nu al concepten die uw beslissingen over mensen en middelen onhoudbaar kunnen maken.

Daar moet u nu al beleid op maken en dus moet u weten wat er op u afkomt. Waar moet u op voorsorteren en waar kan u niet omheen? Het event Tomorrow@work op 10 november in Media Plaza in Utrecht scheidt voor u het kaf van het koren. Bekijk voor meer informatie onderstaande video en meld u aan!