
Dit blijkt uit onderzoek van Tempo-Team voor het jaarlijkse Red Report.
Talent via social media
Werkgevers beseffen bovendien onvoldoende dat ze actief moeten zijn op social media om nieuw talent aan te trekken. Slechts 35 procent van de werkgevers bevindt zich op sociale media. En dat is juist waar nieuw talent zich bevindt aldus de onderzoekers.
Uitdagingen
Het rapport laat zien dat werkgevers en werknemers wel inzien dat er veel verandert en dat dit consequenties heeft voor de organisatie en banen. Werkgevers zien, volgens het onderzoek, investeren in kwaliteit, vaardigheden en kennis van medewerkers en het vergroten van betrokkenheid en professionaliteit van medewerkers als hun grootste uitdagingen. Die uitdagingen moeten snel worden aangegaan, aldus Joost Heeroma, woordvoerder van Tempo-Team: “Het wordt tijd dat werkgevers en werknemers de knop omzetten en tot actie overgaan. Ze zullen sneller mee moeten om het kennisniveau op peil te houden en de juiste capaciteiten en medewerkers in huis te houden en halen. Dat vergt een goed inzicht in wat er aan kennis en vaardigheden ontbreekt en vervolgens investeringen om de lacunes in te vullen.”