De verkoopmedewerkster voldeed sinds jaar en dag niet aan de eisen van klantvriendelijkheid en service. Jaarlijks werd met haar besproken dat ze niet klantgericht was en dat Hema daarover de nodige klachten ontving. Door haar leidinggevende is aangegeven dat de verkoopmedewerkster haar houding, gedrag en klantgerichtheid moest verbeteren, omdat dit anders gevolgen zou hebben voor de voortzetting van het dienstverband.
Dringende reden
De kantonrechter oordeelde dat gelet op de interne regelingen en de vele gesprekken waarin de verkoopmedewerkster op haar klantonvriendelijke gedrag was gewezen, voor haar kenbaar moest zijn geweest dat Hema haar gedrag niet kon tolereren Hij ontbond de arbeidsovereenkomst op grond van een wijziging in omstandigheden, waarbij aan de verkoopmedewerkster géén vergoeding werd toegekend.
Lees hier meer over de uitspraak en waarom het geen ontslag om dringende reden is.
Kijkje in de Keuken in de gevangenis Nieuwersluis
Agressie en intimidatie op de werkvloer komen nog steeds regelmatig voor. Werkgevers zijn verplicht om een beleid te voeren dat gericht is op het tegengaan van agressie. Welke rol speelt u als HR om agressie richting uw medewerkers te voorkomen? Tijdens een uniek Kijkje in de Keuken in de gevangenis Nieuwersluis zetten topsprekers het beleid over het omgaan met agressie, geweld, pesten en andere vormen van intimidatie binnen hun organisatie voor u uiteen. Meer info >