Werknemers hebben weinig zin in bedrijfsuitstapjes. Dit blijkt uit onderzoek van de NationaleVacaturebank.nl. Meer dan de helft van de werknemers heeft klachten over het initiatief. Wanneer een bedrijfsuitje binnen de organisatie bekend wordt gemaakt, blijkt 43 procent hierover te klagen. Tijdens het uitstapje zelf klaagt overigens maar tien procent.

Dat slechts 12 procent na afloop klaagt, betekent dat het merendeel het initiatief achteraf toch leuk vond. Het is natuurlijk lastig om een activiteit te bedenken die iedereen leuk vindt. Het kan een oplossing zijn werknemers van te voren mee te laten beslissen over het uitje. Ook zou dit het onderlinge contact tussen de werknemers kunnen verbeteren.

Financiële middelen

Door de economische crisis hadden vele bedrijven wellicht onvoldoende financiële middelen om iets te organiseren, aldus de NationaleVacaturebank. “Zeker nu de crisis voorbij is, gaan mensen weer jobhoppen. Met een goede sfeer kunnen bedrijven hun werknemers langer aan zich binden.” De werknemers hebben het liefst een sportief evenement, een diner of een creatieve workshop.