Doel van de campagne is dat alle werkgevers met hun medewerkers afspraken maken over smartphonegedrag in de auto of op de fiets.
Van Nieuwenhuizen: “Het is moeilijk voor te stellen, maar één op de tien werkgevers vindt het een normale zaak dat hun werknemers berichten lezen en terugschrijven tijdens het rijden. Totaal onverantwoord om dit van je mensen te verwachten, want dat is gewoon levensgevaarlijk. Ook als je zakelijk onderweg bent geldt: hou je aandacht bij de weg en rij MONO.”
Ongeveer de helft van de werkgevers is op de goede weg. Zij hebben met hun werknemers afspraken gemaakt over het telefoongebruik onderweg. Het gaat onder meer om Picnic, Samsung, Arcadis, Athlon, Heineken, Shell, de ANWB en verschillende transportbedrijven, zoals Van den Broek Logistics.
De campagne ‘MONO-zakelijk’ is onderdeel van de al lopende brede MONO-campagne. Op www.monozakelijk.nl kunnen werkgevers campagnemateriaal en tips vinden om te zorgen dat hun werknemers MONO kunnen rijden.