Succesvolle teams zijn het resultaat van een goed samenspel – zowel in de sportwereld als op de werkvloer. 8 van de 10 kantoormedewerkers geven aan dat goed samenwerken de belangrijkste eigenschap is om met het team het hoogste prestatieniveau te bereiken. Dat blijkt uit onderzoek van Robert Half, arbeidsbemiddelaar op het gebied van financiële professionals en administratief ondersteunend personeel.
Mentaliteit
Meer dan de helft (53 procent) van de Nederlandse kantoormedewerkers zegt dat hun huidige team op het werk bovengemiddeld of zelfs uitzonderlijk hoog presteert. Slechts 3 procent zegt dat hun team ondermaats presteert. Of collega’s een goed team vormen heeft te maken met hun mentaliteit. 72 Procent van de ondervraagden geeft aan dat willen samenwerken het belangrijkste onderdeel van de mentaliteit is om het hoogst mogelijke prestatieniveau te bereiken met het team.
Buiten werktijd
Bijna 8 op de 10 Nederlandse kantoormedewerkers brengt graag tijd door met collega’s buiten werktijd. Meer dan een derde (37 procent) zegt dat met collega’s naar een sportwedstrijd kijken goed is om elkaar buiten het werk te leren kennen. Daarnaast zorgt het ook voor een betere verstandhouding met collega’s van andere afdelingen.
Masterclass Job Crafting: Organiseren en werken in teams
Mensen werken meer in (wisselende) teams en dat stelt eisen aan inzetbaarheid en (andere) competenties die met samenwerken en aanpassen te maken hebben. In deze interactieve masterclass analyseren en bespreken we hoe een ontwikkeling naar een (meer) flexibele en wendbare organisatie vorm en inhoud kan worden gegeven waarin kwaliteiten van mensen optimaal kunnen worden benut. Meer informatie en inschrijven