Heineken gebruikt RealPresence om het aantal reiskilometers van het salespersoneel binnen het Verenigd Koninkrijk terug te dringen. Hiermee heeft de brouwer zijn kantoren in Londen en Edinburgh veranderd in een virtuele campus. De reductie met 315.000 euro en 160 ton CO2 staat gelijk aan 1.270 autoritten tussen Edinburgh en Londen.
De reductie is omgerekend eveneens een besparing van 752 retourvluchten tussen Edinburgh en Londen. Naast de besparing die dit oplevert, bevordert Heineken via video de communicatie tussen de kantoren in Londen en Edinburgh en de verschillende productielocaties.
“Ons personeel is verspreid over een aantal locaties, hoofdkantoren, callcenters en productielocaties,” zegt Jem Anderton, IT Innovation & Solution Development Manager bij Heineken. “Dit is een krachtige tool waarmee mensen achter hun pc eenvoudig kunnen zien wie er beschikbaar is. Vervolgens nodigen ze een collega uit voor een telefoongesprek, ze schakelen over naar een videogesprek of ze verplaatsen het gesprek meteen naar een vergaderkamersysteem.”