De mogelijkheid om gebruik te maken van social media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever concludeert Unique hieruit. “Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel. Hierdoor kun je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie,” aldus Raymond Puts, directeur van Unique.
Social media beleid
Hierbij speelt het vertrouwen in personeel een grote rol. Om voor iedereen de ruimte en regels die er op dit gebied bestaan duidelijk te maken, kun je als organisatie een social media beleid ontwikkelen om hier gedragsregels op te baseren.
Gedragscode Social Media
Hoe gaat u om met werknemers die zich onder werktijd manifesteren op social media zoals LinkedIn, Facebook, Hyves en Twitter? Aan banden leggen of juist de ruimte geven? Vakbond CNV heeft hiervoor een gedragscode opgesteld.
U kunt hier de gedragscode downloaden die CNV heeft opgesteld. Dit document is vrij te gebruiken. (waar nu CNV staat kan de naam van de eigen onderneming ingevuld worden).