Dit blijkt uit onderzoek van kantoorspecialist Fellowes onder ruim 7000 respondenten uit zeven Europese landen, waaronder Nederland.
In sommige branches gaat het opstellen van een document over de omgang met privacygevoelige informatie al wel goed. In de communicatie heeft vijf procent van de werknemers nog geen beleid ontvangen en in de financiële dienstsverlening is dit elf procent.
Branches
Branches die op dit moment nog grote stappen moeten zetten op gebied van privacy voorlichting en waarbij werknemers dus nog geen AVG-beleid hebben ontvangen zijn: de auto-industrie (64%), horeca en reizen (53%) en handel (37%).
Hoewel de organisatie bij een kwart van de werknemers niet voldoet aan de AVG door het ontbreken van een privacybeleid, vindt 81 procent van de respondenten het wel belangrijk dat andere bedrijven aan de AVG voldoen. 17 Procent van de werknemers geeft aan dat ze geen idee hebben wie er verantwoordelijk is. Volgens Nederlandse werknemers moeten bedrijven hier dus nog hard aan werken. Dit is met name aan de directies, die volgens 20 procent verantwoordelijk is voor het voldoen aan de privacywetgeving.